neděle 16. srpna 2015

Tetování henou? Ano prosím!

Ahoj všichni!
Tento víkend se u nás konaly slavnosti jménem Slovácký rok, který se uskuteční vždy jednou za 4 roky. Šla jsem teda v kroji a byla jsem v parádním kroji, který si všichni okolo chválí a říkají, jak moc je hezký a že je to ozdobou folkloru.
Další den což byla neděle (nebo-li dneska, hehe) jsem se byla podívat na Jízdu králů. Bylo to hezké, ale moc jsme toho neviděli, protože tam bylo moooc lidí. Ale o Slováckém roku si povíme kdyžtak v dalším článku. V dnešním článku bych se chtěla bavit o henně. Mnoho lidí určitě zná tetování hennou, nebo dokonce i barvení vlasů hennou. Pro ty, kteří vůbec neví o co jde a radši to nezkouší, protože neví jak to dopadne, nebojte, vše se dozvíte v tomto článku!
Časté otázky, na které se vám se pokusím odpovědět :D (pokud budu mít něco špatně, napište mi to klidně do komentářů!:))

Co je to vlastně HENNA?
Co jsem tak vyhledala...
Henovník bílý, nebo-li henna bílá, je 2-6 metrů vysoká kvetoucí rostlina pocházející z tropických a subtropických oblastí Afriky, jižní Asie a severní Oceánie.
Již po tisíciletí se pěstuje pro své hladké podlouhlé listy, z nichž se po usušení a nadrcení získává prášek zelené či hnědočervené barvy. V něm je obsaženo velké množství zejména červených pigmentů, které se dobře váží s proteiny. Proto se henna používá zejména na barvení vlasů, nehtů, kůže, hedvábí a vlny. Šťáva z květů se používá jako přísada do kosmetických přípravků.
Henna se také využívá pro své léčebné vlastnosti. Regeneruje a zpevňuje vlasy, pomáhá při problémech s lupy a je velice vhodná i při alergiích kůže, mykozách či ekzémech.

Jak se HENNA rozděluje? Je v různých druzích rozdíl?
Ano, henna se rozděluje na 5 druhů.
  • Červený henna pudr - zabarvuje často kůži do červena. Vhodný je spíše pro světlejší pleť. (Snažila jsem se někde najít obrázek, ale bohužel jsem nic nenašla:()
  • Hnědý henna pudr - užívá se jako tetování na tělo, nohy, ruce i moderní tetování (prostě kůže no :D)
  • Černý henna pudr - směs prášku z henny a chemikálií. Je v něm mnoho syntetických přísad proto, aby barvil černě. U některých lidí vyvolává silné alergické reakce.
  • Rostlinný henna pudr - nejčastěji se používá k barvení vlasů.Je to směs prášku z henny a bylinek. Je ideální pro regeneraci vlasů.
  • Henna pasta - prodává se v hliníkových tubách s plastikovým hrotem přímo k aplikaci. Je nutné dbát na datum spotřeby, jelikož tyto pasty bývají často prošlé.
Takže jak můžete vidět, je v nich určo nějaký ten rozdíl:-).

Když mám doma tubu henny a chci ji aplikovat. Jak na to?
Ano, tato otázka je hodně kladená. Pokud doma nemáte zrovna tubu henny, můžete jí vytvořit pomocí přírodního prášku a množství vody a po té ji raději nechejte 1 nebo 2 dny odstát, bude lepší barvit. Nanášejte ji tenkým štětečkem, ale lepší je nějaký kornoutek, jako kdybyste chtěli zdobit vánoční cukroví. Vždyť je to něco podobného, skoro:D.  Přesvědčete se, že kůže není mastná, radši si místo omyjte s mýdlem a vysušte jej. Teď už jenom zapojte svou fantazii a hurá do toho! :)
Až bude váš vzor hotový, nechte hennu zaschnout. Čím déle ji necháte zaschnout, tím lepší tetování. Schnutí by mělo trvat 45-60 min. Jakmile se henna začne vysušovat a odloupávat, naneste třeba na kůži nějaký krém, nejlépe tělový a aby byl mastný a po vsáknutí omyjte místo trochou vody. Po dvou hodinách, pokud bude henna zcela suchá ji sloupejte tupým nožem a po té znovu naneste mastný krém a máte to!:-)
Může se vám zdát, že není barva moc tmavá, ale nebojte, ztmavne. Nejprve bude barva tetování sytá, ale po 48 hodinách může začít blednout, ale nemějte strach, je to normální a typické pro hennu.
Kde je kůže tenká a krevní cévky jsou hned pod povrchem, výsledek tetování bude velice dobrý. Nejlepšího výsledku dosáhnete například na dlani ruky.:)

Mám už naaplikované tetování a čekám kdy zmizí. Kdy to bude?
Vzor na kůži vydrží po dobu 1 až 3 týdnů, v závisloti na tělesné teplotě, typu kůže, vystavení sluníčku a také na místě kde je aplikována. Průměrné tetování vydrží 10 dní. Nejdéle po 3 týdnech vzor vymizí úplně. Tetování nelze jednoduše smýt. Musíte počkat až barva vybledne a trochu si můžete pomoci vodou, mýdlem a kartáčkem.

Připravená henna v tubě vám vydrží v lednici tak 4 týdny. Prášek, pevně zabalený a chráněný až 2 roky.
Pokud si chcete koupit nějaké henna výrobky, jsou třeba na henna.eu

 A nebojte, henna nebolí a ani neškodí! :)
Nemáte inspiraci, nebo se chcete jenom pokochat? Hodím vám sem nějaké obrázky, které se mně líbily.







Btw. tady vlevo je moje henna, kterou jsem si nechala namalovat na těch slavnostech. Myslím, že se té paní povedla:-) Ikdyž jsem si ji trochu otřela, tak  vypadá stále krásně.

 A tady na pravo je henna, když jsem z ní umyla tu černo-hnědou vrstvu. Samozřejmně, že se mi líbí víc, kdybych to měla jak na obrázku vlevo, ale to by mi stejně nevydrželo, protože by to pod vodou stejně opadalo:D.
Líbil se vám tento článek? Určitě mi zanechte váš názor v komentářích!:)
AHOJ!

6 komentářů:

  1. Henna je moc! Jsem s ní spokojená ! :)

    OdpovědětVymazat
  2. Já o henně přemýšlím už delší dobu. Jednou mi ji moje teta přivezla z Indie, taky jí tam ty Indky malovaly hennou na ruce podobné vzory a vypadalo to moc hezky. Já bych s tím ale chtěla vyzkoušet tetování, jaký bych jednou ráda měla na trvalo :)

    Hezký článek :)

    Baru z barulittleinfinity.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Páni, tvoje teta se má, že byla v Indii. Asi bych si to nejprve zkusila tou hennou a po té asi na trvalo:) ale jak chceš, btw. máš hezký blog :)

      Vymazat
  3. Máš to nádherný! :) Já si nechala udělat jednou, ale jen takový malý vzor na ruku.

    Simply Janet

    OdpovědětVymazat
  4. sledujte moje facebookové stránky o henně Nelly´s henna tattoo .. jinak moc hezky napsaný článek !

    OdpovědětVymazat